Aliff Syukri Berang Ada Pihak Hutang Melebihi Dua Juta Tetapi Posting Di MediaSosial Semua Nak Hebat

PETALING JAYA: Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman berang dengan pihak yang didakwa liat untuk membayar semula hutangnya.

Malah, usahawan kosmetik itu turut mempersoalkan pihak berkenaan yang masih mampu bergaya mewah tanpa rasa bersalah sedangkan hutang mereka masih belum dilangsaikan.

Tambah Aliff, beliau berusaha untuk mendapatkan semula bayaran daripada orang-orang yang berhutang dengannya, selama bertahun-tahun tetapi gagal.

“Apa patut saya buat? Kenapa ada manusia kat IG (Instagram) dan FB (Facebook) ni, cerita, gaya, pose semua hebat-hebat belaka.

“Tapi bayar hutang liat dah setahun sehingga empat tahun minta tak dapat,” katanya dengan nada kesal, menerusi perkongsian status di laman sosial Instagram, pagi Jumaat.

Mana mungkin Aliff tidak kecewa kerana jumlah keseluruhan hutang itu adalah lebih RM2 juta.

“Kalau dikira jumlah keseluruhan orang hutang kat saya lebih RM2 juta.

“Dah telefon, WhatsApp, surat semua dah buat. Patut ke saya tularkan atau buat apa?,” kata Aliff meminta pandangan daripada para pengikutnya.

Segelintir netizen menasihatkan jutawan kosmetik itu tidak menularkan penghutang terbabit bagi menjaga aib mereka.

“Jangan viralkan (tular), jangan buka aib orang Datuk, nanti Allah buka aib kita,” kata @rose_nur_hanie.

Malah ada yang turut mencadangkan supaya ia dilakukan secara baik dan berhemah, dengan melibatkan perundangan.

“Tak perlu viral. Peguam kan ada. Buat cara sopan dulu dan ikut saluran betul. Lepas tu tak jalan juga, baru buat cara moden,” kata @zahraaazhar18 sambil menambah bahawa kaedah tular hanyalah pilihan terakhir.

Dalam pada itu, nasib Aliff yang menuntut hutang yang tidak dilangsaikan itu mendapat simpati pengikutnya, malah ada yang menyokong usaha beliau menyelesaikan isu berkenaan.

“Bagus Datuk minta hutang supaya mereka tidak merangkak di akhirat nanti. Macam saya pun banyak hutang, saya tak marah orang yang minta hutang.

“Kalau tak ada (wang) beritahu betul-betul. Kalau ada, bayar walaupun sedikit. Teruskan usahakan Datuk,” kata @suriyati_gap.

SUMBER : MSTAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*